deweloperzy

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Oferta dla deweloperów

Administrowanie nowymi nieruchomościami to ogromna satysfakcja, ale także spore wyzwanie. Wiemy, jak ważne jest, aby wszystkie działania zarządcy wspierały pozytywny wizerunek Dewelopera w oczach obecnych i przyszłych Mieszkańców. Dlatego od samego początku współpracy przejmujemy możliwie szeroki zakres obowiązków, pozwalając Deweloperowi skupić się na dokończeniu sprzedaży inwestycji.

Naszą rolą jest nie tylko bieżąca obsługa nieruchomości, ale także zapewnienie najwyższego standardu kontaktu z Mieszkańcami – dzięki sprawdzonym procedurom i nowoczesnym narzędziom.

Obsługa administracyjna i finansowo-księgowa

  • rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej (uzyskanie numerów REGON i NIP)
  • administrowanie nieruchomością zgodnie z art. 18 ust. 1 Ustawy o własności lokali
  • kompleksowa obsługa księgowa i ekonomiczno-finansowa nieruchomości
  • przygotowywanie i prowadzenie zebrań właścicieli, obsługa głosowań i uchwał
  • bieżące raportowanie do Dewelopera – w formie czytelnej informacji zarządczej
  • analiza kosztów eksploatacyjnych już w trakcie sprzedaży mieszkań oraz wskazanie możliwości ich optymalizacji.

Obsługa techniczna i serwis 24/7

  • całodobowa obsługa techniczna i szybka reakcja na zgłoszenia
  • kontrola procesu zgłaszania i likwidacji usterek na podstawie procedur uzgodnionych z Deweloperem
  • koordynacja prac firm zewnętrznych i nadzór nad ich jakością,
    zapewnienie porządku z uwzględnieniem specyfiki nowych inwestycji (np. dodatkowe kontenery na gruz)
  • działania zwiększające atrakcyjność i prestiż nieruchomości.

Obsługa prawna i windykacyjna

  • przygotowywanie i składanie deklaracji podatkowych oraz opłat administracyjnych
  • współpraca ze sprawdzonymi kancelariami prawnymi w sprawach sądowych
  • reprezentowanie Wspólnoty i Dewelopera w negocjacjach z wykonawcami i usługodawcami
  • przygotowanie i analiza umów, dbając o pełne zabezpieczenie interesów Dewelopera i Wspólnoty
  • egzekucja należności i kompleksowa obsługa windykacyjna.

Wsparcie sprzedaży i relacji z Mieszkańcami

  • sprawna komunikacja i przepływ informacji pomiędzy Deweloperem, właścicielami lokali i administratorem
  • przejęcie przez EDYL kontaktu z właścicielami lokali – od momentu sprzedaży do bieżącej obsługi
  • przyjazny i nowoczesny wizerunek administratora – m.in. w języku komunikacji z Mieszkańcami oraz czytelnych materiałach (ogłoszenia, informacje)
  • łatwa w obsłudze Internetowa Strefa Mieszkańca, udostępniana nieodpłatnie wszystkim właścicielom
  • obsługa w języku angielskim – dla wygody zagranicznych klientów,
    pośrednictwo w wynajmie lokali usługowych.

Dlaczego warto z nami współpracować?

  • doświadczenie w administrowaniu nieruchomościami od 1997 roku,
    najnowsze procedury i narzędzia zarządzania
  • optymalizacja kosztów dzięki szerokiej bazie sprawdzonych dostawców usług
  • kompleksowe i możliwie najszersze przejęcie od Dewelopera obsługi właścicieli sprzedanych lokali
  • wsparcie w budowaniu pozytywnego wizerunku Dewelopera i trwałych relacji z jego klientami.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Porozmawiajmy o potrzebach Twojej nieruchomości​

Bądź na bieżąco

Aktualności​

Najświeższe informacje z branży zarządzania nieruchomościami, zmiany prawne, trendy rynkowe oraz inspirujące informacje o tym, jakie projekty realizowane są na nieruchomościach administrowanych przez EDYL. Bądź na bieżąco z wydarzeniami.

Projekt zmian w Ustawie o własności lokali

W dniu 19.09 br. opublikowany został przez Ministra Finansów i Gospodarki projekt zmian w ustawie z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2021 r., poz. 1048). Ministerstwo szacuje, że rząd przyjmie projekt w II kwartale 2026 r. Celem projektu jest dostosowanie działalności wspólnot mieszkaniowych do zmian, jakie zaszły na rynku zarządzania wspólnotami na przestrzeni ostatnich 30 lat. Projekt przewiduje m.in.:

Zmianę w sposobie liczenia większości głosów przy podejmowaniu uchwał przez wspólnotę mieszkaniową – wprowadzenie wymogu uzyskania zwykłej większości głosów (a nie większości bezwzględniej, jak jest to obecnie) właścicieli lokali liczonej wielkością udziałów przy podejmowaniu uchwały z wykorzystaniem indywidualnego zbierania głosów, a zatem zarówno podejmowanej wyłącznie w tym trybie, jak i w trybie mieszanym (tj. częściowo na zebraniu, częściowo obiegiem). 

Rozszerzenie możliwości podwyższenia zaliczki na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej na wszystkie lokale we wspólnocie (a więc także na lokale mieszkalne), które generują po stronie wspólnoty dodatkowe koszty wynikające ze sposobu użytkowania lokalu (w praktyce może to dotyczyć np. lokali wynajmowanych na pobyt krótkotrwały).

Przyznanie właścicielom lokali możliwości zwołania i przeprowadzenia zebrania we własnym zakresie w sytuacji, gdy zarząd nie zwołuje go na wniosek właścicieli reprezentujących min. 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej.

Wskazanie, iż urządzenia pomiarowe (ciepłomierze, wodomierze i podzielniki ciepła) stanowią część nieruchomości wspólnej, co oznacza, że ich utrzymanie oraz wszystkie związane z tym czynności spoczywają na wspólnocie.

Wprowadzenie obowiązku udostępnienia przez właściciela lokalu w związku z prowadzonymi przez wspólnotę kontrolami okresowymi i doraźnymi instalacji, o których mowa w przepisach prawa budowlanego oraz obowiązku wykonywania zaleceń pokontrolnych. W przypadku uporczywego uchylania się od ww. obowiązku zarząd/zarządca może wystąpić do nadzoru budowlanego o ukaranie właściciela grzywną.

Ponadto przewiduje się obowiązek udostępnienia lokalu w przypadku awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniem szkody, bądź gdy sposób użytkowania lokalu zagraża bezpieczeństwu sanitarnemu oraz przeciwpożarowemu budynku, a w razie odmowy dostępu do lokalu – wejście do lokalu w asyście policji lub straży pożarnej.

Więcej >>>

Izolacja przeciwwilgociowa murów piwnic – Grottgera 7, 9, 9A, 11

Technologia wykonania robót była uwarunkowana wydanymi przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Zaleceniami Konserwatorskimi. Wykonano izolację poziomą metodą iniekcji ciśnieniowej oraz izolację pionową ścian zewnętrznych wraz z dociepleniem. Prace obejmowały również odtworzenie uszkodzonych tynków w piwnicach budynków i odtworzenie cokoła na ścianach zewnętrznych. Ponieważ zakres prac mieści się w katalogu nakładów koniecznych wymienionych
w par. 2 ust 1 Uchwały X/333/2024 Rady M.St. Warszawy z dn. 19 września 2024 r. Rady Miasta Stołecznego Warszawy w sprawie określania zasad udzielania dotacji , Wspólnota planuje wystąpienie do Konserwatora z wnioskiem o zwrot części nakładów poniesionych na realizację prac.

Więcej >>>

Pozyskiwanie grantów OZE – instalacje fotowoltaiczne

W październiku i w listopadzie br. dla dwóch Wspólnot Mieszkaniowych administrowanych przez EDYL pozyskaliśmy granty o łącznej wartości ok. 116.000 zł dofinansowania na cel montażu instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy ok 40 kW (8,46kW kW oraz 30,36  kW). Realizacja obu inwestycji planowana jest jeszcze w tym roku. Dzięki dofinansowaniu zwrot wydatków na fotowoltaikę może zwrócić się zaledwie po kilku latach. Wnioski o grant OZE dla kolejnych administrowanych przez EDYL budynków zostaną złożone już wkrótce.

Więcej >>>

Kompleksowy remont holu wejściowego w budynku Irysowa 27

Remont holu został wykonany na podstawie projektu pracowni architektonicznej. Ściany i sufit zostały wyrównane i pomalowane, zamontowano nowe estetyczne skrzynki na listy oraz nowe gabloty informacyjne. Zmodernizowano także oświetlenie -efektowne lampy LED są oszczędne i estetyczne. Efekt prac „przed” i „po” ilustrują załączone zdjęcia.

Więcej >>>