Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz do nas na sekretariat@edyl.pl lub skontaktuj się ze swoim administratorem.
Po zakupie mieszkania należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl, tel. 646-35-97). Zostaniecie Państwo poproszeniu o przesłanie skanu aktu notarialnego, protokołu ze stanami liczników wody (i ewentualnie ciepła) oraz o wypełnienie formularz danych lokalowych, w którym zawarte są podstawowe informacje umożliwiające administracji kontakt z właścicielem lokalu.
Na stronie www.edyl.pl należy wybrać opcję „Logowanie do Kartoteki Online”. Indywidualny dostęp do serwisu (tj. login i hasło) otrzymaliście Państwo w korespondencji od administracji. Ponadto dane do logowania znajdują się w każdej w lewym górnym roku na każdej informacji o wysokości opłat lub w informacji dot. rozliczenia świadczeń. Logowanie do serwisu możliwe jest także bezpośrednio ze strony www.kartotekaonline.pl.
W przypadku problemów z logowaniem lub w celu przypomnienia albo resetu hasła należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl). Przyczyną problemów z logowaniem może być również stara wersja przeglądarki internetowej. W takim przypadku można spróbować logowania przy wykorzystaniu innej przeglądarki.
Zgodnie z ustawą o własności lokali, opłaty za lokal należy uiszczać do 10-go dnia każdego miesiąca. Informacja o wysokości i składnikach opłat oraz numer rachunku Wspólnoty do wpłat znajduje się w otrzymanym od administracji powiadomieniu o wysokości opłat. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl).\
W celu uzyskania świadectwa o brak zaległości w opłatach za lokal należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl). Przygotowanie świadectwa trwa 1-2 dni robocze, a w pilnych przypadkach świadectwo może być przygotowane „od ręki”.
Balkon stanowi część lokalu, jednak jego elementy zewnętrzne i / lub konstrukcyjne (tj. balustrady, płyta balkonowa, elewacja) są tzw. częścią wspólną nieruchomości. Prace remontowe ingerujące w te elementy wymagają zgody wspólnoty. Położenie nowych płytek może zostać wykonane przez właściciela lokalu we własnym zakresie.
Zmiana położenia wodomierzy jest możliwa, jednak wymaga zgody wspólnoty oraz wykonania prac przez uprawnionego instalatora zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi. Po przeniesieniu konieczna jest ponowna legalizacja lub oplombowanie urządzeń. W tym celu należy skontaktować się z administratorem.
Remont należy zgłosić do wspólnoty, jeśli planowane prace ingerują w części wspólne budynku (np. instalacje, elewację, konstrukcję) lub mogą powodować uciążliwości dla innych mieszkańców. Prace wyłącznie wewnątrz lokalu, bez takich ingerencji, nie wymagają zgłoszenia. Dobrą praktyką jest poinformowanie sąsiadów o remoncie np. poprzez powieszenie na klatce schodowej informacji o przewidywanym czasie trwania remontu. Należy również pamiętać o przestrzeganiu ciszy nocnej i o sprzątaniu klatki schodowej, jeśli prace remontowe powodują jej zakurzenie / zabrudzenie.
Wymiana grzejnika wymaga zgody wspólnoty oraz wykonania prac przez uprawnionego instalatora, aby zachować prawidłowe działanie instalacji centralnego ogrzewania i uniknąć jej rozszczelnienia. W tym celu należy skontaktować się z administratorem. Ponadto należy upewnić się, czy w Państwa Wspólnocie grzejnik nie stanowi części wspólnej nieruchomości – różne wspólnoty przyjmują w tym zakresie różne rozwiązania.
Zwykle dokumentacja nieruchomości przechowywana jest w biurze administracji. Dostęp do dokumentacji możliwy jest po wcześniejszym umówieniu wiozyty z administratorem. Jeśli chcecie Państwo uzyskać kopię konkretnego dokumentu lub jego fragmentu, istnieje możliwość udostępnienia go Państwu za pośrednictwem poczty elektronicznej. W tym celu należy porozumieć się z administratorem nieruchomości.
Prawo nie zabrania palenia papierosów na balkonie, jednak należy pamiętać o zasadach współżycia sąsiedzkiego i nieutrudnianiu korzystania z mieszkań innym osobom. W przypadku skarg sąsiadów wspólnota może podjąć działania w oparciu o regulamin porządku domowego lub zasady wynikające z przepisów praca cywilnego.
Zużyty sprzęt AGD/RTV odbierają bezpłatnie sklepy, które dostarczają Państwu nowy sprzęt AGD / RTV. Alternatywnie, elektrośmieci należy wywozić do punktu selektywnego zbierania odpadów lub zamówić ich bezpłatny odbiór z mieszkania przez wyspecjalizowane firmy – np. ElektroEKO, tel. 22 223-33-00. Uwaga! Elektrośmieci nie można wyrzucać do altany śmietnikowej, gdyż nie są one zabierane przez firmy odbierające odpady komunalne. Koszt elektrośmieci pozostawionych w altanie ponosi Wspólnota ze środków zebranych od wszystkich właścicieli lokali.
W sprawie świadectwa dla swojego budynku skontaktuj się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl) bądź bezpośrednio ze swoim administratorem. Sporządzenie przez Wspólnotę świadectwa charakterystyki energetycznej budynku nie jest obowiązkowe (a dla nieruchomości objętych przepisami o ochronie zabytków takich świadectw w ogóle się nie sporządza), niemniej często Zarządy Wspólnot decydują się na sporządzenie świadectwa dla budynku – na tej podstawie można sporządzić świadectwo dla lokalu, co z kolei jest już indywidulanym obowiązkiem właściciela lokalu. Jeśli budynek nie posiada świadectwa, administrator udostępni Ci dane i informacje niezbędne do sporządzenia świadectwa dla Twojego lokalu.