faq

Często zadawane pytania

FAQ

Po zakupie mieszkania należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl, tel. 646-35-97). Zostaniecie Państwo poproszeniu o przesłanie skanu aktu notarialnego, protokołu ze stanami liczników wody (i ewentualnie ciepła) oraz o wypełnienie formularz danych lokalowych, w którym zawarte są podstawowe informacje umożliwiające administracji kontakt z właścicielem lokalu.

Na stronie www.edyl.pl należy wybrać opcję „Logowanie do Kartoteki Online”. Indywidualny dostęp do serwisu (tj. login i hasło) otrzymaliście Państwo w korespondencji od administracji. Ponadto dane do logowania znajdują się w każdej w lewym górnym roku na każdej informacji o wysokości opłat lub w informacji dot. rozliczenia świadczeń. Logowanie do serwisu możliwe jest także bezpośrednio ze strony www.kartotekaonline.pl.

W przypadku problemów z logowaniem lub w celu przypomnienia albo resetu hasła należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl). Przyczyną problemów z logowaniem może być również stara wersja przeglądarki internetowej. W takim przypadku można spróbować logowania przy wykorzystaniu innej przeglądarki.

Zgodnie z ustawą o własności lokali, opłaty za lokal należy uiszczać do 10-go dnia każdego miesiąca. Informacja o wysokości i składnikach opłat oraz numer rachunku Wspólnoty do wpłat znajduje się w otrzymanym od administracji powiadomieniu o wysokości opłat. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl).\

W sprawie świadectwa dla swojego budynku skontaktuj się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl) bądź bezpośrednio ze swoim administratorem. Sporządzenie przez Wspólnotę świadectwa charakterystyki energetycznej budynku nie jest obowiązkowe (a dla nieruchomości objętych przepisami o ochronie zabytków takich świadectw w ogóle się nie sporządza), niemniej często Zarządy Wspólnot decydują się na sporządzenie świadectwa dla budynku – na tej podstawie można sporządzić świadectwo dla lokalu, co z kolei jest już indywidulanym obowiązkiem właściciela lokalu. Jeśli budynek nie posiada świadectwa, administrator udostępni Ci dane i informacje niezbędne do sporządzenia świadectwa dla Twojego lokalu.

Wymiana grzejnika wymaga zgody wspólnoty oraz wykonania prac przez uprawnionego instalatora, aby zachować prawidłowe działanie instalacji centralnego ogrzewania i uniknąć jej rozszczelnienia. W tym celu należy skontaktować się z administratorem. Ponadto należy upewnić się, czy w Państwa Wspólnocie grzejnik nie stanowi części wspólnej nieruchomości – różne wspólnoty przyjmują w tym zakresie różne rozwiązania.

Remont należy zgłosić do wspólnoty, jeśli planowane prace ingerują w części wspólne budynku (np. instalacje, elewację, konstrukcję) lub mogą powodować uciążliwości dla innych mieszkańców. Prace wyłącznie wewnątrz lokalu, bez takich ingerencji, nie wymagają zgłoszenia. Dobrą praktyką jest poinformowanie sąsiadów o remoncie np. poprzez powieszenie na klatce schodowej informacji o przewidywanym czasie trwania remontu. Należy również pamiętać o przestrzeganiu ciszy nocnej i o sprzątaniu klatki schodowej, jeśli prace remontowe powodują jej zakurzenie / zabrudzenie.

W celu uzyskania świadectwa o brak zaległości w opłatach za lokal należy skontaktować się z biurem administracji (sekretariat@edyl.pl). Przygotowanie świadectwa trwa 1-2 dni robocze, a w pilnych przypadkach świadectwo może być przygotowane „od ręki”.

Zwykle dokumentacja nieruchomości przechowywana jest w biurze administracji. Dostęp do dokumentacji możliwy jest po wcześniejszym umówieniu wiozyty z administratorem. Jeśli chcecie Państwo uzyskać kopię konkretnego dokumentu lub jego fragmentu, istnieje możliwość udostępnienia go Państwu za pośrednictwem poczty elektronicznej. W tym celu należy porozumieć się z administratorem nieruchomości.

Prawo nie zabrania palenia papierosów na balkonie, jednak należy pamiętać o zasadach współżycia sąsiedzkiego i nieutrudnianiu korzystania z mieszkań innym osobom. W przypadku skarg sąsiadów wspólnota może podjąć działania w oparciu o regulamin porządku domowego lub zasady wynikające z przepisów praca cywilnego.            

Balkon stanowi część lokalu, jednak jego elementy zewnętrzne i / lub konstrukcyjne (tj. balustrady, płyta balkonowa, elewacja) są tzw. częścią wspólną nieruchomości. Prace remontowe ingerujące w te elementy wymagają zgody wspólnoty. Położenie nowych płytek może zostać wykonane przez właściciela lokalu we własnym zakresie.

Zużyty sprzęt AGD/RTV odbierają bezpłatnie sklepy, które dostarczają Państwu nowy sprzęt AGD / RTV. Alternatywnie, elektrośmieci należy wywozić do punktu selektywnego zbierania odpadów lub zamówić ich bezpłatny odbiór z mieszkania przez wyspecjalizowane firmy – np. ElektroEKO, tel. 22 223-33-00. Uwaga! Elektrośmieci nie można wyrzucać do altany śmietnikowej, gdyż nie są one zabierane przez firmy odbierające odpady komunalne. Koszt elektrośmieci pozostawionych w altanie ponosi Wspólnota ze środków zebranych od wszystkich właścicieli lokali.

Zmiana położenia wodomierzy jest możliwa, jednak wymaga zgody wspólnoty oraz wykonania prac przez uprawnionego instalatora zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi. Po przeniesieniu konieczna jest ponowna legalizacja lub oplombowanie urządzeń. W tym celu należy skontaktować się z administratorem.